۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۶۳۱۹۰۶
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

مشکلات به خاطر کم کاری است|مجلس و دولت به جوانان پرکار و انقلابی سپرده شود

مشکلات به خاطر کم کاری است|مجلس و دولت به جوانان پرکار و انقلابی سپرده شود
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه عمده چالش‌های کشور به خاطر کم کاری‌های فردی است، گفت: باید در انتخاب‌های آینده خود دقت بیشتری داشته باشیم تا مشکلات برطرف شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در آخرین نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت نهم دی ماه این استان، با تأکید بر اینکه هنر امروز ما باید این باشد که پیام حماسه جاودان نهم دی ماه ۸۸ را به صورت مستمر به گوش مردم برسانیم، خاطرنشان کرد: به یقین این حوادث ماندگار دارای پیام اساسی هستند که آن هم یک روزه و موقت نیست.

وی با اشاره به نقش پیام رسانی حادثه کربلا در ماندگاری آن برای همیشه تاریخ تصریح کرد: به یقین در حوادثی مانند حادثه نهم دی ماه نیز پیام رسانی مستمر نقش حیاتی خواهد داشت و سبب ماندگاری آن حادثه می‌شود که باید مورد توجه جدی همگان قرار گیرد.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی یک پیوست دارد که باید در برنامه‌های انقلاب به خوبی دیده شود، افزود: پیوست انقلاب اسلامی شامل حرکت انبیاء الهی می‌شود که در همه تاریخ رخ داده است؛ باید این پیوست به یک باور عمومی تبدیل شود تا انقلاب ضربه نخورد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه متأسفانه برخی‌ها به دنبال حذف پیوست انقلاب اسلامی هستند، گفت: به یقین توجه به پیوست انقلاب تضمین کننده بقا و تداوم نظام اسلامی خواهد بود.

نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امید داشتن به آینده نظام یک گفتمان مهم در انقلاب اسلامی است که باید به باور قلبی عموم مردم تبدیل شود، اظهار کرد: داشتن نگاه عمیق به حرکت‌های انقلابی باید در بین مردم نهادینه و فراگیر شود که زمینه این امر فطرت پاک مردم است.

وی با تأکید بر اینکه حرکت در مسیر انقلاب یک حرکت احساسی نیست، تصریح کرد: نگاه مؤمنانه این را می‌گوید که هر عملی در مسیر انقلاب صورت گیرد، به یقین عمل صالح است.

امام جمعه شهرکرد برگزاری نشست‌های تبیینی در نهم دی ماه را از بهترین حرکت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: به یقین خروجی این نشست‌های تحلیلی، افزایش بصیرت دینی مردم را به همراه خواهد داشت که این امر مهم و اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه امروز ما این نیست که تنها در نهم دی ماه مردم را به میدان بیاوریم، افزود: هدف اصلی این است که به بهانه نهم دی ماه، به بصیرت و معرفت ایمانی مردم بیافزاییم که در نهایت به استحکام پایه‌های نظام اسلامی ختم می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه عمده چالش‌های فرا روی کشور به خاطر کم کاری‌های فردی است، ادامه داد: عمده مشکلات امروز کشور از ناحیه داخل است؛ باید در انتخاب‌های آینده خود دقت بیشتری داشته باشیم تا مشکلات برطرف شود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه باید مجلس و دولت به دست کارگزاران جوان و پرکار سپرده شود و این از مهمترین ضرورت‌های امروز کشور است، گفت: باید شعار‌های اصلی انقلاب زنده نگه داشته شود که این امر با دنبال حزب و دسته رفتن محقق نمی‌شود./۹۴۵۷/پ210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
* اولویت های کاری مجلس جهادی و انقلابی یازدهم در حوزه قانونگذاری و نظارت مستمر و موثر بر دولت و وزراء در گام دوم حیاتی و ضروری انقلاب و کشور که در طول ده۱۰ دوره گذشته مجلس و ۴۰ سال گذشته عمدا و یا سهوا با غفلت روبرو گردیده و برزمین مانده و در نتیجه از تمامی ظرفیت های بلقوه و بلفعل قانون اساسی در کشور استفاده نگردیده بنحوی که منجر به تضعیف جایگاه و شان مجلس در حوزه قانونگذاری و نظارت به مرور زمان در کشور از دید مردم گردیده ، می بایستی توسط رسانه های خبری ،انجمن ها و اتحادیه های دانشجویی و بسیج کشور بویژه در عرصه های عدالت ، رفع تبعیض و اصلاحات اقتصادی،شفاف سازی و مبارزه با رانت و فساد ، تا پاسخگویی منظم و جلسات پرسش و پاسخ هفتگی با سخنگو و نمایندگان مجلس، تا قبل از برگزاری انتخابات مجلس فهرست و لیست بندی گردیده و از جریان انقلابی و جهادی کاندیدای حضور در مجلس مطالبه گری شود. و شورای ائتلاف جریان انقلابی-شاجا-نیز ملزم به تهیه و ارائه میثاق نامه ای با تضامین کافی از افرادی گردد که از سوی جریان انقلابی و جهادی جهت حضور در مجلس یازدهم به مردم معرفی می گردند.و این میثاق نامه به اطلاع عموم مردم برسد تا خدایی نکرده به سرنوشت جریان بدفرجام اصلاحات در مجلس و دولت دچار نگردیده و ملعبه و بازیچه افراد سودجو و منفعت طلب دو زیست و غارتگر بیت المال قرار نگیرد. و بدینوسیله نتنها زمینه اتحاد نیروهای جریان انقلابی و جهادی بیش از پیش فراهم می گردد،بلکه زمینه لازم جهت ایجاد امید ، انگیزه و اعتماد در مردم جهت شرکت در انتخابات و همچنین زمینه سازی برای روی کار آمدن دولتی جوان،انقلابی،کارآمد ، با برنامه و پاسخگو به مردم،قشر دانشجو و فرهیخته کشور که مورد اعتماد و وثوق نظام ، رهبری معظم و مردم در عرصه داخلی و بین الملل می باشد، فراهم می گردد.
0
0